Zu Elodie Pongs wichtigsten Themen zählen das inhaltliche Ausleuchten des Begriffs von Intimität, die Verwendung des Körpers als Ausdrucksmittel, die visuelle Inszenierung um den Körper zur Identitätsfindung und das Festhalten von subtilen zwischenmenschlichen Gefühlen. In Form eines Künstlerbuches angelegt, spiegeln die durchweg ganzseitigen Schwarzweiß-Fotografien aus ihren Arbeiten dieses Anliegen eindrucksvoll wider.
"'Her Body lies upon the gown', wrote Blaise Cendrars in 'Du monde entier', imbuing the fabric with the covered flesh. The body lies upon an ornament, stretching out upon a veil. Constantly emerging on the surface; it is hidden, yet still visible, hovering between appearance and disappearance, rendered uncertain by a veil, slightly absent. In Elodie Pong's work, ornamentation - whether it is a dress or a mask, or disguise and make-up - constitutes a potential epiphany of the body. All her recent work in film, video or performance, exploits the power of the screen as the flesh becomes an image. The body appears camouflage: illuminated by tattoos, disguised, acting the wrong part, made-up. Duplicated and over-visible, it exposes itself deliberately masked." (Véronique Mauron)
Kunsthaus Baselland, Muttenz ( 17. Jan. - 29. Feb. 2004), Halle für Kunst e.V., Lüneburg (23. Sept. - 7. Nov. 2004); mit Textbeiträgen von Sabine Schaschl-Cooper, Heike Munder & Elodie Pong und Véronique Mauron (englisch/französisch)
Frankfurt/Main, 21 x 27,5 cm, 132 S., 62 Abb., Broschur; Textteil in Umschlag eingeheftet, Schwarzweiß-Poster (gefaltet), 60 x 80 cm
ISBN 978-3-937577-20-3