Berlin 2010, Revolver VVV, Special Edition 40 Ex. Photo on this site is the picture of the original print.
- The unfolded publication “Playing Borders” in a white cardboard box, size 42,4 by 33,8 cm
- Mounted on top of the box is a glossy printed etiquette with the title, artist’s name and nr of edition
- Inside the box there lays a lambda print 30-38 cm from 10 different photographs each edition 4. These photographs are positioned on different locations within the unfolded publication.
- All photographs have titles, dates, nr of edition and signature of the artist.
"Playing Borders, this contemporary state of mind" 2009, ist eine fiktive Bild Foto-Essay, Anouk Kruithof, wo der "GAU" der emotionalen Zustand des Seins des Menschen in der westlichen Gesellschaft darstellt. Ein verlassenes Bürogebäude in Rotterdam, die Niederlande wurde das Dekor und unbekannte Menschen aus der ganzen Büro wurden anonym Kruithof handeln in ihren Bildern eingeladen. Die Materialien, die sich im Büro Kruithof für neues Leben in die Verarbeitungsbetriebe in besonderen und räumliche Interventionen. Die Menschen reagieren auf Situationen und machen die Produkte einen nervösen, unheimlichen Eindruck. Ein Gefühl von Anomie und absurd Natur ist sichtbar, die als Metapher für den gequälten Menschen in unserer modernen westlichen Gesellschaft zu lesen ist. Anouk Kruithof und konzeptionellen Arbeiten in einer poetischen Weise, und sie webt Fotografie, Installation und Performance zusammen. Die Installation ist in der Regel der Form der Darstellung sowohl in der Ausstellungsfläche als im Buch des Künstlers, und es ruft Kruithof eine starke körperliche Erfahrung.
"Playing borders, this contemporary state of mind" 2009 is a fictional photographic picture-essay, where Anouk Kruithof imagines the 'doomsday scenario' of the emotional "state of being" of man in Western society. An abandoned office building in Rotterdam, the Netherlands was the decor and unknown people from around the office were invited to act anonymously in Kruithof’ s images. Kruithof breathes new life into the materials she found in the office, through processing peculiar temporary installations and spatial interventions out of it. The people respond to the situations and they make a nervous, uncomfortable impression. A sense of anomie and absurd nature is visible, which is read as a metaphor for the tormented man in today's Western society. Anouk Kruithof works in a poetic and conceptual way, and she weaves photography, installation and performance together. Installation is usually the presentation form in both the exhibition space as in the artist's book and within this she calls a strong physical experience
Berlin 2010, Revolver VVV, Special Edition 40 Ex. Photo on this site is the picture of the original print.